۰۲۱۵۶۳۹۲۰۰۱ - ۰۲۱۵۶۳۹۲۲۱۰

مزایای کمپرسور اسکرو

8 / 10
از 3 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 فروردین 1398 در ساعت 14 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از پرکاربردترین نوع کمپرسور که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد کمپرسور اسکرو میباشد. کمپرسور اسکرو قادر است تا هوای فشرده را با قدرت و فشار بالا به بیرون هدایت کند و یکی از قوی ترین و بهترین کمپرسورها در صنایع گوناگون میباشد. البته یک نوع کمپرسور با عملکرد مشابه کمپرسور اسکرو وجود دارد که به آن کمپرسور پیستونی گفته میشود. مزایای کمپرسور اسکرو باعث شده تا کاربرد بیشتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی داشته باشد. در ادامه به برخی از مزایای کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسورهای پیستونی اشاره خواهیم نمود.

یکی از مزایای کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسورهای پیستونیدر مصرف پایین انرژی میباشد. مصرف انرژی کمپرسور اسکرو نسبت به نوع پیستونی در حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد پایینتر میباشد که این موضوع برای صنایعی که میزان استفاده آنها از کمپرسور بالا است بسیار حائز اهمیت است. لرزش و صدا یکی از معایب انواع کمپرسور میباشد که خوشبختانه یکی از بزرگترین مزایای کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسورهای پیستوتی لرزش کمتر آن میباشد. برخی از صنایع همواره با کمبود فضا برای قرار دادن تجهیزات خود برخوردار هستند که از همین رو اشغال فضای کمتر نسبت به کمپرسور پیستونی یکی از مهترین مزایای کمپرسور اسکرو محسوب میشود. استهلاک قطعات داخلی کمپرسورها و در نتیجه خرابی دستگاه یکی از مشکلاتی که است که صنایع با آن مواجه هستند. خوشبختانه یکی از مزایای کمپرسور اسکرو در استهلاک پایین قطعات آن میباشد که در نتیجه خرابی دستگاه را به تعویق انداخته و از هزینه های تولید تا حد زیادی میکاهد. کمپرسور اسکرو که در ظرفیت ۲۰۰۰ لیتر تولید شده است میتواند هزینه نگهداری بسیار پایینتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی داشته باشد. کمپرسور اسکرو  از قابلیت کنترل تولید هوا و وضعیت دستگاه بسیار آسانی برخوردار است که در نتیجه کار با دستگاه را تا حد زیادی تسهیل میکند.

از مزایای کمپرسور اسکرو به تعبیه فن های خنک کننده در دستگاه باید اشاره کرد. فن هایی که در کمپرسور اسکرو به کار رفته است قابلیت کارکرد مداوم را برای آن پدید آورده است و به راحتی داغ نمیشود. داغ شدن دستگاه باعث میشود تا اپراتور مجبور به خاموش کردن آن شود که همین موضوع میتواند روند کلی کار را با کندی مواجه کند. از کمپرسور اسکرو میتوان به صورت مداوم و بدون آنکه نیازی به خاموش کردن دستگاه باشد استفاده نمود.

کیفیت هوایی که در کمپرسور اسکرو تولید میشود بسیار بهتر از کمپرسورهای پیستونی میباشد و این به یکی از مزایای کمپرسور اسکرو تبدیل شده است. کیفیت هوای کمپرسور اسکرو مربوط به دمای هوای خروجی و روغن معلق در هوا میشود که با تعویض فیلتر در مناسبترین زمان میتوان کیفیت هوای تولید شده را تا حد زیادی بالا برد.

پدیده ضربه قوچی از مشکلاتی است که برای بیشتر کمپرسورها ایجاد میشود که در کمپرسور پیستونی نیز مشاهده میشود. از جمله مزایای کمپرسور اسکرو میتوان به بر طرف نمودن پدیده ضربه قوچی اشاره نمود. در کمپرسور اسکرو مشکل گشاد شدن سیلندر به دلیل ساییدگی وجود ندارد و این به دلیل عدم بکارگیری از سیلندر  کمپرسور های اسکرو میباشد.

از دیگر مزایای کمپرسور اسکرو که در بیشتر کمپرسور ها و همچنین کمپرسور پیستونی وجود ندارد میتوان به کاهش فضای بین پیستون و همچنین صفحه سوپاپ اشاره نمود که همین موضوع باعث شده تا بهره وری کمپرسورهای اسکرو تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. سیستم کنترلی که برای کمپرسورهای اسکرو تعبیه شده است از نوع پیشرفته هستند و به راحتی میتوان به کمک این سیستم کنترل نظارت بیشتر و کامل تری بر روی دستگاه داشت.

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نیاز به هوای فشرده

نیاز به هوای فشرده

*كاربرد هواي فشرده كمپرسور هوا در طيف گسترده اي از محيط براي مصارف گوناگون استفاده مي شود، در پمپ ب ...
هوای فشرده

هوای فشرده

ü   هواي فشرده در اين قسمت توضيح مختصري راجع به هواي فشرده ارائه شده است : 1-  ...
مزایای کمپرسور اسکرو

مزایای کمپرسور اسکرو

یکی از پرکاربردترین نوع کمپرسور که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد کمپرسور اسکرو میباشد. کمپرسور ا ...
کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسورها کابرد بسیار زیادی در صنایع و کارخانجات تولیدی دارند و میتوانند هوا  و یا بخار را به ص ...
معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسور هایی است که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است تا هوای بسیار ...
کاربرد کمپرسور اسکرو

کاربرد کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسورهایی است که با عملکرد و مزیت های فوق العاده خود توانسته نظر صاحبان مشاغ ...