۰۲۱۵۶۳۹۲۰۰۱ - ۰۲۱۵۶۳۹۲۲۱۰

کاربرد کمپرسور اسکرو

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 فروردین 1398 در ساعت 14 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسورهایی است که با عملکرد و مزیت های فوق العاده خود توانسته نظر صاحبان مشاغل و صنعتکاران را به خود جلب نماید. کاربرد کمپرسور اسکرو بیشتر به صنایع محدود میشود و کمتر از آن برای مصارف غیر صنعتی استفاده میشود. کاربرد کمپرسور اسکرو نسبت به سایر کمپرسورها بیشتر بوده و قادر است تا هوای متراکم به مراتب با کیفیت تریرا تولید کند.

کمپرسور اسکرو به دو نوع یک پیچه و دو پیچه تقسیم بندی میشود که هر دو نیز کاربرد های زیادی در صنایع گوناگون دارند. کاربرد کمپرسور اسکرو نوع یک پیچه به دلیل اینکه از یک قطعه پیچ مانند در آن استفاده شده است و میتواند فشار باد کمتری را ایجاد کند به مراتب نسبت به نوع دو پیچه که قادر به تولید هوا با فشار زیاد میباشد در اکثر صنایع بیشتر است. همانطور که میدانید صنایع به کمپرسورهایی نیاز دارند که بتواند فشار هوای متراکم تری را ایجاد کند که به همین دلیل کاربرد کمپرسور اسکرو دو پیچه بیشتر میباشد.

کمپرسور اسکرو در دو نوع روغنی و بدون روغن یا همان خشک نیز تولید میشود. کاربرد کمپرسور اسکرو خشک و همچنین روغنی نیز نسبت به نوع فعالیت صنایع متفاوت میباشد. در صنایع مختلف نسبت به نوع  محصولی که تولید میشود یک نوع از کمپرسورهای نام برده شده یعنی روغنی و همچنین خشک کاربرد دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

کاربرد کمپرسور اسکرو روغنی به صنایعی محدود میشود که در آنها مواد غذایی و بهداشتی تولید نمیشود زیرا از روغنی که در داخل دستگاه جاری میباشد ممکن است به همراه باد به بیرون تراوش کند. کاربرد کمپرسور اسکرو خشک هیچ محدودیتی ندارد و امروزه از آن در بیشتر صنایع و بخصوص صنایع غذایی و همچنین دارویی استفاده زیادی میشود.

البته کاربرد کمپرسور اسکرو روغنی موجب شده تا اصطهلاک ایجاد شده میان قطعات داخلی دستگاه تا حد بسیار زیادی کاهش یابد و در نتیجه عمر قطعات به مراتب بالاتر از کمپرسور  خشک باشد. در درون کمپرسور اسکرو روغنی همواره روغن جریان دارد که این روغن ساییدگی قطعات را به پایینترین حد خود میرساند. کاربرد کمپرسور اسکرو روغنی یک مزیت دیگری را نیز بوجود می‌ آورد که آن هم عدم ایجاد حرارت میباشد. روغن موجب خنک شدن قطعات داخلی میشود که به همین دلیل میتوان مدت زمان زیادی از دستگاه بدون آنکه آسیبی به قطعات وارد شود استفاده نمود.

کمپرسور اسکرو را میتوان از کمپرسورهایی دانست که در ساخت آن سعی شده تا تمامی معایب دیگر کمپرسورها حذف شوند. حذف معایب دیگر کمپرسورها یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش کاربرد کمپرسور اسکرو میباشد.

از جمله معایبی که در کمپرسورهای دیگر بخصوص کمپرسور پیستونی وجود دارد صدای زیاد، مصرف بالا، هزینه نگهداری بالا و موارد دیگر میباشد که همگی باعث شده اند تا کاربرد کمپرسور اسکرو نسبت به دیگر کمپرسورهای موجود بیشتر باشد و صاحبان صنایع و مشاغل گوناگون ترجیح میدهند تا از این نوع کمپرسور اسفاده نمایند.

افزایش کاربرد کمپرسور اسکرو باعث شده تا برندهای متعددی از این نوع کمپرسور در فروشگاه ها، شرکت ها و بطور کلی مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت میکنند بفروش برسد. به همین دلیل اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد خرید کمپرسور اسکرو را دارید بهتر است دستگاهی را تهیه نمایید که متناسب با نوع فعالیت شما باشد. پیشنهاد میشود تا مجموعه هایی را برای خرید کمپرسور اسکرو انتخاب نمایید که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت میکنند زیرا این مجموعه ها میتوانند مشاوره اختصاصی را در اختیار شما قرار دهند و دستگاهی متناسب با نوع فعالیت شما را معرفی کنند.

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نیاز به هوای فشرده

نیاز به هوای فشرده

*كاربرد هواي فشرده كمپرسور هوا در طيف گسترده اي از محيط براي مصارف گوناگون استفاده مي شود، در پمپ ب ...
هوای فشرده

هوای فشرده

ü   هواي فشرده در اين قسمت توضيح مختصري راجع به هواي فشرده ارائه شده است : 1-  ...
مزایای کمپرسور اسکرو

مزایای کمپرسور اسکرو

یکی از پرکاربردترین نوع کمپرسور که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد کمپرسور اسکرو میباشد. کمپرسور ا ...
کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسورها کابرد بسیار زیادی در صنایع و کارخانجات تولیدی دارند و میتوانند هوا  و یا بخار را به ص ...
معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسور هایی است که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است تا هوای بسیار ...
کاربرد کمپرسور اسکرو

کاربرد کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسورهایی است که با عملکرد و مزیت های فوق العاده خود توانسته نظر صاحبان مشاغ ...