۰۲۱۵۶۳۹۲۰۰۱ - ۰۲۱۵۶۳۹۲۲۱۰

کمپرسور اسکرو چیست

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 فروردین 1398 در ساعت 14 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کمپرسورها کابرد بسیار زیادی در صنایع و کارخانجات تولیدی دارند و میتوانند هوا  و یا بخار را به صورت متراکم شده به بیرون و برای مصرف هدایت کنند. یکی از بهترین و پرکاربردترین نوع کمپرسور در بخش های صنعتی و بعضا غیر صنعتی کمپرسور اسکرو میباشد. اما اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که کمپرسور اسکرو چیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو که به آن پمپ های بادی تعمیرگاهی نیز گفته میشود از ساختاری به مراتب متفاوت از سایر کمپرسور ها برخوردار بوده که این ساختار متفاوت مزیت هایی را برای این دستگاه به همراه داشته است. در سیستم داخلی کمپرسور اسکرو  روتورهایی در داخل سیلندر نصب شده اند که این روتورها قادر هستند تا هوا و یا گاز موجود را به بیرون و البته با تراکم و کیفیت بیشتر هدایت کنند. روتورهایی که در داخل دستگاه قرار دارند و وظیفه آنها هدایت هوا به بیرون میباشد دارای شکل ظاهری بصورت پیچ های چند راهی هستند. اما این پیچ ها چگونه میتوانند هوا و یا بخار را بصورت متراکم شده و با کیفیت بسیار بالا به بیرون هدایت کنند؟

زمانی که روتورهای پیچ مانند به حرکت در می آیند به صورت مستمر و یکنواخت هوا را به داخل کمپرسور میفرستند که این استمرار باعث میشود که فاصله میان مولوکول های هوا کم شده و در نتیجه هوای بسیار با کیفیت و با فشار بالا به بیرون هدایت شود. بهتر است بدانید که تنها یکی از روتورهای موجود در کمپرسور اسکرو به چرخش در می آید و چرخش دیگر روتور به واسطه چرخش روتور راننده میباشد. کمپرسور اسکرو چیست؟

اگر بخواهیم نحوه عملکرد سیستم داخلی کمپرسور اسکرو را به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم که نحوه عملکرد آن را میتوان مانند یک چرخ گوشت معمولی دانست. سازندگان این نوع کمپرسور برای اینکه بتوانند از نشتی ها و لقی های داخلی تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورند فاصله بین روتور و بدنه را تا حد بسیار زیادی کاهش داده اند. البته کم کردن این فاصله ممکن است مشکلی را  در سیستم داخلی به وجود آورد که میتوان به احتمال گیر کردن قطعات داخلی ثابت و متحرک اشاره نمود.  البته این موضوع باعث نشده تا کارکرد دستگاه با مشکل مواجه شود و در برخی مدل ها تنها محدودیت هایی در تعمیر وجود دارد. کمپرسور اسکرو چیست؟

سازندگان و تولید کنندگان کمپرسور اسکرو برای طراحی این نوع کمپرسور به دو روش متفاوت عمل کرده اند. طراحی کمپرسور اسکرو به دو صورت بدون روغن و روغنی انجام میشود که در ادامه به تفاوت های هر یک و همچنین مزیت های آنها نسبت به هم اشاره خواهیم کرد. کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور روغنی همانطور که از نامش پیداست از روغن در بخش های داخلی خود و بمنظور روانتر کار کردن قطعات برخوردار است که همین موضوع میزان اصطکاک را تا حد بسیار زیادی پایینتر آورده است. درست است که روغن موجود در کمپرسور اسکرو روغنی باعث شده تا سطح اصطکاک کاهش یابد اما این روغن محدودیت هایی را برای استفاده از دستگاه برای صنایع غذایی و دارویی به وجود آورده است. کمپرسور اسکرو خشک از هیچگونه روغنی در درون خود برخوردار نیست که البته اطصکاک قطعات و در نتیجه میزان خرابی دستگاه را نسبت به نوع روغنی افزایش داده است. از کمپرسور اسکرو خشک به دلیل اینکه هیچ گونه روغنی در آن به کار نرفته است در صنایع غذایی و دارویی استفاده میشود. کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد از ساختار متفاوت و مزایای بیشتری برخوردار است که از جمله مزیت های ایجاد شده توسط این دستگاه میتوان به صدای کم، مصرف انرژی پایین، هزینه نگهداری پایین و کیفیت هوای بالاتر اشاره نمود.

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نیاز به هوای فشرده

نیاز به هوای فشرده

*كاربرد هواي فشرده كمپرسور هوا در طيف گسترده اي از محيط براي مصارف گوناگون استفاده مي شود، در پمپ ب ...
هوای فشرده

هوای فشرده

ü   هواي فشرده در اين قسمت توضيح مختصري راجع به هواي فشرده ارائه شده است : 1-  ...
مزایای کمپرسور اسکرو

مزایای کمپرسور اسکرو

یکی از پرکاربردترین نوع کمپرسور که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد کمپرسور اسکرو میباشد. کمپرسور ا ...
کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسورها کابرد بسیار زیادی در صنایع و کارخانجات تولیدی دارند و میتوانند هوا  و یا بخار را به ص ...
معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

معرفی جامعی از کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسور هایی است که در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است تا هوای بسیار ...
کاربرد کمپرسور اسکرو

کاربرد کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله کمپرسورهایی است که با عملکرد و مزیت های فوق العاده خود توانسته نظر صاحبان مشاغ ...